27.12.08

Rødtinden - 470 moh: Stiv kuling og snøbygger....


Også Pedro tvilte på vettet mitt da jeg sa at jeg drar på tur nå........



Litt flatt lys var det jo, men snøen var så ukomplisert at det var gøy å komme seg ned.....


Uværet med storm og regn hadde herjet i 2 dager i Tromsø og etter at nedbøren gikk over til snø om kvelden i går fant jeg ut at det skulle bli skitur i dag. Kuling fra nordvest og snøbygger er vel ikke helt ideelt for å gå på skitur slik at det var igjen enkelte som tvilte på vettet mitt..........allikevel ble Claudia overtalt og jeg valgte et oversiktlig og overkommelig toppturmål. Fra skistadion på Kvaløysletta (20moh) gikk det først gjennom skogen og etterpå i åpent terreng til toppen av Rødtinden (470moh). Snøen var slett ikke verst, øverst var det litt avblåst med litt lengre ned var det faktisk et fint lag med pudder!! Så ble det selvfølgelig en tur til gjennom skiogslia og i alt var det 700 Hm til slutt. Vi brukte 3 timer i rolig tempo med matpause........nå er det bare å vente til neste regnperioden er over før vi legger ut på tur igjen, sannsynligvis blir det vel nyttårsaften......