11.4.09

Lakselvtinden/Tomasrenna (1620moh): Måtte snu på 900 moh.....


Da jeg startet var det tette skyer, men det klarnet opp etter hvert. Hovedproblemet var fare for vått snøras....



Denne veien gjennom Tomasrenna skulle det bli opp/ned....

Etter gårsdagens fine forhold på Buren tok jeg sjansen og dro til Lakselvbukta på Lyngenhalvøya, planen var en tur til Lakselvtinden via Tomasrenna. Allikevel var jeg meg helt klar over at det kan hende at jeg må snu......
7 varmegrader om morgenen, tette skyer og litt regn ila natta hadde gjort sitt......bare sørpe, ikke brukbar snø....gikk opp til 900 moh og håpet på at forholdene skulle bli bedre lengre i høyden......men det var fortsatt kjempebløtt snø der og på veien opp observerte jeg flere ganger at det gikk fersk vått snøras fra bratte fjellsider omkring.....ved innsteg i Tomasrenna bestemte jeg meg av den grunn å snu, jeg vurderte risikoen i den bratte Tomsarenna som altfor stor i dag......
Kom meg til tross for svært dårlig føre ganske bra ned med mine brede Dynastar Mythic........
Så snart det er kaldere blir det neste forsøk, nå er jeg enda mer gira på denne turen!!!!