8.6.09

Padletur: Vågen-Gåsvær-Musvær-Vengsøya-Vågsøya-Hjellvika-Bellvika


Gåsvær......


Utsikt fra Gåsvær mot Kifjorden.....


Sandstrand på Musvær......


Det var ruten som jeg padlet i dag.

Deilig med avspasering, når været er så fantastisk! Jeg hadde "sjafør" i dag, slik at jeg hadde mulighet til en rundtur med kajakk. Turen startet i Kvalsundet mellom Kvaløya og Ringvassøya, nærmere bestemt på en sandstrand mellom Matkjosneset og Karneset. Første turmål var Gåsvær med sin fantastisk sandlagune. Her ble det første matpause før det gikk videre til Musvær. Sandlagunen her er rett og slett storslått og jeg padlet gjennom hele lagunen fra øst til vest. Etter en liten kaffepause gikk det da videre til Vengsøya og derfra videre til Vågsøya. Sluttetappen gikk forbi Hjellvika til Skjulsfjord og Bellvika, hvor Claudia hentet meg med bilen. Hele turen var det sol og blå himmel med enkelte skyer. Det var lite vind, bare mot slutten var den litt økende. I følge GPS-log var det 31 km og jeg brukte i rolig tempo 7:15 timer.