15.7.09

På padletur: Skarsfjorden Skogøya-Bjørnnes-Skoglund-Rydningen-Jøvika: god kondis var etterspurt grunnet frisk bris fra nordaust...


Det er ruten som jeg padlet.......


Sol hadde jeg hele turen, men god kondis var etterspurt med frisk bris fra noraust....

I dag ble det biltur til Skarsfjorden på Ringvassøya, ca 5 mil fra Tromsø. Allerede innerst i fjorden var Yr´s værvarsel tydeligvis ikke helt riktig.....i steden for lett bris blåste det ganske kraftig fra nordaust.
Jeg sjøsatte kajakken ved Skogøya og padlet langs fjordens sørsida til Bjørnnes. Vinden og bølgene var såpass sterk at jeg droppet min opprinnelige plan om å padle videre til Klokkarholmen. I steden for dette dreide jeg mot nordaust og padlet mot frisk bris til Skoglund og videre til Rydningen og Jøvika. I Jøvika ble det pause i ly for vinden før turen gikk tilbake til Skogsholmen. På hele turen tilbake hadde jeg vinden på skrå bakfra, slik at hele kroppen føltes liksom skjev etter så mye vind, da jeg kom meg ut av kajakken igjen på Skogøya......25 km i følge GPS-logg. I utgangspunktet en veldig fin tur, men kanskje ikke helt ideelt med frisk bris fra nordaust!!