9.7.09

Store Blåmann (1044moh): kjap tur før frokosten.....


Utsikt mot Ullstind og Lyngen......



Håkøya, Grindøya og Ersfjorden...


2 fjellryper, ungene er sannsynligvis i nærheten....

Hele dagen er det planlagt ulike andre aktiviteter i dag.....men været er så fantastisk at jeg ikke så et annet valg enn å stå opp grytidlig for å komme meg litt på tur før dette.....sto opp kl. 04:00 og allerede kl. 05:00 var jeg etter  30 min. bilkjøring på veien opp fra parkeringsplassen ved Slettneset (10moh) på Kvaløya...
Hele veien er godt markert slik at det er veldig enkelt å finne normalveien opp...enkelte snørester var det ennå, men ikke veldig mye. Øverst må man av og til bruke hendene også for å komme seg videre, men terrenget er i alt ikke komplisert og veldig godt gangbart. 
Fantastisk utsikt fra toppen i alle himmelsretninger er belønningen, dessuten blå himmel overalt .....
Etter 3:25 timer var jeg tilbake hos bilen......nå er jeg "ready" for dagens andre utfordringer!!