19.5.10

Steinskardtinden (817moh): prosjektet er fullført - 100 000 høydemeter "human powered backcountry skiing" i vintersesongen 2009/10!!




I utgangspunkt var jeg litt "turtrett" etter langhelga, men siden det var 99500 hm nå og værmeldingen var bra følte jeg at det måtte bli en liten kveldstur til Steinskardtinden på Kvaløya for å få prosjektet fullført.....

I fjor endte jeg opp med 94800 høydemeter topptur på ski etter sesongen 2008/2009. Så det var litt spennende om jeg kommer til å klare 100000 høydemeter "human powered backcountry skiing", dvs. topptur på ski uten bruk av heis og motorisert kjøretøy i vintersesongen 2009/2010. Med en arbeidsuke mellom 45-50 timer og lite snø tidlig i vintersesongen så det først ganske mørkt ut, men til syvende og sist fikk jeg det til likevel! Mest viktig for meg var alltid å fokusere på turopplevelsen og turene selv, har man et slikt prosjekt, så er det viktig at man ikke sliter seg ut, slik at man mister lysten på tur, men at man beholder et såpass avslappet forhold til dette, at det er gøy. Jeg føler at jeg har klart dette bra, og bortsett fra 100 000 hm var det over 40 nye skitopper for meg denne sesongen! Nå tar vi sikte på nye prosjekter, det er godt at dette prosjektet er avluttet nå!


Forfatteren står godt fornøyd på Steinskardtinden: 100 000 høydemeter topptur på ski i vintersesongen 2009/2010! Prosjektet er fullført!