22.1.11

Gorzelvtinden (1072moh): 1600 høydemeter med urørt pudder uten å møte et eneste menneke....

Filmfestival i Tromsø og værmelding med snøbygger hele dagen....da var det ikke så mange som ble fristet av en topptur....men det er jo akkurat da at man oftest har den beste snøen! I utgangspunktet hadde jeg lyst til å prøve noe nytt, men det er ikke så lett med nye fjelltopper ved slik værmelding....Jeg dro altså nok en gang på solotur til Gorzelvtinden (1072moh) med turstart ved nestsiste gård i Andersdalen. Nokså sen turstart kl. 10:30. Noen snøbygger underveis, men i alt lite vind og en god del oppholdsvær inimellom. Kun de øverste 200 hm var det "white-out", ellers brukbare siktforhold. 

Og nokså gode føreforhold. Pudderpudderpudder, kun lite vindpåvirket. Litt arbeid å trakke spor, men absolutt verdt slitet. Det var god å få litt tid til å samle sine tanker og jeg følte at det var veldig greit å la hvilen sige litt ned i kroppen i dag....jeg møtte ingen andre turgåere, hele fjellet var mitt i dag! Første turen opp og ned var allerede unnagjort etter 2 timer, og da var det nokså klart at det måtte bli en ekstra tur opp og ned med 600 hødemeter....helt avslappet etter dagens økt med 1600 hm sitter jeg fornøyd på godstolen og koser meg med god mat..... 

Stor takk til folk som bor i Andersdalen! Hver gang blir man mottatt veldig hyggelig her og det er ingen som måser når det gjelder parkering.....:D